onsdag, juni 11, 2008

Medicin eller Medicin

Jag har fått betala för cyklandet i söndags med sjukdom i kroppen. En jobbig torrhosta sitter i bröstet och förgyller min annars så odrägliga vardag. Har knappt sovit i natt utan mest hostat och betett mig. Frågan är bara hur jag ska få den på rätt köl till helgen. Tack och lov kommer jag sova i samma hytt som supporterklubben så ingen löpare ska behöva störas av mig och mitt hostande. Supporterklubben får väl ta en extra sväng i baren om dom inte trivs i hytten.

Har planer på att åka ner till Apoteket på lunchen för att köpa lite hostmedicin. Nu är det väl tyvärr så att receptfri hostmedicin är placebo som all annan skit på hyllorna där. Kanske får jag lika bra eller bättre resultat av att gå in i affären vägg i vägg med Apoteket. Systembolaget. Frågan man ställer sig då är om det ska vara något som river i halsen eller något som är lent och mjukt. Whiskey eller likör helt enkelt. Förmodligen skulle halsandet av en flaska Lakka göra susen. Jag har ju kvar en hel flaska, minus 2cl, Blå Curacao från min torrträning hemma. Det värsta som kan hända är väl att jag spyr av skiten. Eller blir frisk.

9 Comments:

At 6/11/2008 1:23 em, Anonymous Anonym said...

Supporterklubben är alltid redo!

Vi kan bjussa på lite maltwhisky, då går hostan garanterat över :)


/Moon

 
At 6/11/2008 4:58 em, Anonymous Anonym said...

Det enda säkra kortet vid hosta: Jägermeister.

PTT

 
At 6/11/2008 9:44 em, Anonymous Anonym said...

Va? Ska vi sova på resan??

 
At 6/12/2008 7:55 fm, Anonymous Anonym said...

Supporterklubben>>Ja, tydligen, annars brukar väl hytten vara ett förråd där man ställer väskan och Taxfree pryttlarna, sova kan man göra på Jucken

 
At 6/12/2008 8:21 fm, Blogger AspLövet said...

Supporterklubben ska inte sova.

AspLövet däremot är en trött gammal bitter man som våndas i vardagen och är olycklig under dygnets alla tragiska timmar. Således är det när AspLövet sover som han är lyckligast. Även om han konstant drömmer mardrömmar om hur det var förr och inte längre är.

 
At 6/12/2008 10:32 fm, Anonymous Anonym said...

1986 tyckte ledarna i mitt lag att man skulle sova på båten på ditresan, men det gjorde inte jag och blev petad ur förstalaget, känns som det inte spelade någon roll idag.

Undrar om jag kommer bli petad även denna gång?

 
At 6/12/2008 10:39 fm, Blogger AspLövet said...

Ur supporterklubben kan man aldrig bli petad. Bara intvingad. Fan vet om man ens kan bli petad ut Väsbys lag oavsett vad man gör på båten. Vi har inte direkt folk som står på kö för att få springa.

 
At 6/12/2008 4:36 em, Anonymous Anonym said...

Dålig inventering av Coachen!

Liga och jag satt och lunchade i Gävle idag och undrade varför inte vi blivit kontaktade, det är ju bara 10-20 år sedan vi var med i Väsby senast.

/Molsons bror

 
At 6/12/2008 5:47 em, Blogger AspLövet said...

Jaha.. nu låter det så där martyrigt. Men när ni lämnade Väsby OK för alla dom där åren sedan var det nog skratt jag hörde från er när ni slog igen dörren bakom er.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se