onsdag, juli 16, 2008

Balansrapport

Ikväll har jag spelat Wii Fit. På grund av mina rätt aktuella knäproblem fick jag avstå den rena styrketräningen och fokusera på balansövningar. Först skulle man dock få reda på sin "Wii Fitness Age". Min hamnade på 50 år. Kanske mest för att jag falerade grovt på balanstestet. Dessutom tyckte Wii Fit att jag var på gränsen till överviktig. Inte lätt att stå och svära åt ett tv-spel när man vet att den har rätt. Just nu kallar jag spelet "Mii Fat".

Hursomhelst körde jag mest fotbollsnickar, slalom samt backhoppning. Bäst gick det i backhoppningen. Förmodligen för att det är en sport där det handlar om att komma så långt ner som möjligt. Det är jag bra på. Kanske borde jag nämna att jag drack öl också. Möjligtvis kan ölen ha inverkat på mina resultat. Jag missade nämligen förvånansvärt många portar i slalomåkningen.

Mii Fat