måndag, juli 28, 2008

Det blir jobbigt

Sitter på terassen och läser en bok. Samtidigt har jag något konstigt som sticker och värker i kroppen. Det är något sjukt med mig tänker jag. Vad kan det vara. Saknar motivation gör jag. Kan motivationsbrist ge stickningar och värk i kroppen? Jag skulle behöva någon som vänder skeppet åt mig. Får mig i rätt riktning. Vänder skeppet. Varför säger man så? En kapten som står där fram och skriker skulle jag i alla fall behöva. GIRA STYRBORD! Styrbord är höger. Helt tappad bakom flötet är jag inte. Fast själv har jag aldrig styrt något skepp. En liten motorbåt har jag väl kört och rott en eka har väl alla med torrt på fötterna klarat av. Dessutom vet jag hur man vänder snabbt med en eka. Man drar årorna åt olika håll. Det är inte så logiskt som det låter. Många kanske tror att man står helt stilla när man drar årorna åt olika håll. Så är det inte. Jag skulle behöva någon som rodde min eka just nu. Som stod där vid sängkanten varje morgon och läste upp dagens agenda.

- "Idag ska vi vända skeppet AspLövet!"

Vända skeppet med åror, det låter jobbigt.

- "Det blir jobbigt", säger min kapten.

- "Det blir jobbigt"