måndag, juli 14, 2008

Du där borta, kan du sopa på mig?

Är det bättre att leva i ovetskap och på så sätt kunna nära en dröm utan att sträva efter ett svar eller ska man i det yttersta jaga svar på om drömmar ska krossas eller uppnås? Jag vet inte. Man mår väl lika dåligt oavsett vad man väljer här i livet.

Jag är, som så ofta, besviken på mig själv. I helgen fick jag ännu en gång bevis på hur ynklig min kropp är. Mina gubbknän som jag hållit styr på i flera månader med cykling, promenader och rehabövningar lyckades jag på en knapp timme flytta 2 år bakåt i tiden. Till en period där smärta var AspLövets vardag. En tid då man vaknade på nätterna med molande värk och trappsteg utfördes med smärtan som sällskap. Enklast vore kanske att flyga in Albert Belle som med ett av sina "korkade" basebollträn kunde sopa på mina knän en gång för alla. Hårt! Då slapp jag ens försöka.

Det mest tragiska, av allt tragiskt, är att jag befann mig i något som bara kan kallas ett Mecka av drömterräng. Svepande berg och lyrisk orienteringsterräng spred ut sig mil efter mil vart jag än vände mig. Men jag sprang inte ett steg. Inte ett steg. Det behövs så mycket mindre för att ta ner mig på jorden. Några ögonblick av livslust och så sätt man sig själv på plats. En plats jag befunnit mig på förr. Långt bort från drömmar om löpning. Långt bort från en spirande optimism. Långt bort från allt som betyder något för AspLövet. Men väldigt nära besvikelsen.

Den bästa besvikelsen är den man ger sig själv.

5 Comments:

At 7/14/2008 11:51 fm, Anonymous Anonym said...

Kunkku, Asplövet, tänk Kunkku!

 
At 7/14/2008 3:17 em, Anonymous Anonym said...

"Några ögonblick av livslust..."
Låter kryptiskt. Vad hände?

 
At 7/14/2008 3:39 em, Anonymous Anonym said...

Va faen, inte nog med att man är tvungen att vara på jobbet denna vecka. Nedslående i sig. Så när man längtat efter Kunkkus återkomst får man läsa detta och känner den gråa tillvarons fuktiga filt läggas sig allt tyngre över sig. Du ka ju fortfarande bli bäst i pre-O, varför sikta på att bli bäst valig OL igen ??

 
At 7/14/2008 4:15 em, Anonymous Anonym said...

Satt också här och deppade men då kan jag "trösta" mig med att jag är i gott sällskap... En av mina gubbvader slog till i lördags.

 
At 7/14/2008 10:43 em, Blogger AspLövet said...

Livslust....

Att göra något som inte var orientering men ändå involverade enklare fysisk aktivitet. Väldigt mycket enklare fysisk aktivitet.

Inte ens det klarar jag numera av.

Mina knän är som den där jävla kontrollställningen från 1976. Ruttna och knappt sammanhållna av en rostig spik.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se