tisdag, juli 22, 2008

Etapp 2

Redo och klar för Etapp 2 kollade jag upp vad som stod på schemat för deltagarna på O-ringen. Medeldistans! Suck! Är det ens värt besväret? All energi rann ur mig som ölen ur den första burken efter ett Jukolalopp. Nu när vilodagen äntligen är borta från O-ringen kunde dom inte tagit ännu några kliv bakåt i tiden och kört 5 klassiska tävlingar också? Men vem är jag att klaga. Det är inte min kropp som ska stötas och blötas i dom Sälska fjällen. Jag hade behövt 5 vilodagar för att klara av ett 5-dagars just nu. Istället för Etapp 2 bestämde jag mig för att köra Etapp 6. Den Sjätte etappen. Redan på tisdagen alltså. Tokigt. Men inte behöver jag följa gamla intrampade fotspår när jag ändå sitter själv hemma i skrubben och kör ett 5-dagars. Därför kör jag alltså den sjätte etappen redan idag. Ölen är både kall och öppnad i solskenet hemma på terassen dit jag förflyttat min bleka lekamen. Jag tror det kommer gå bra för mig idag. Inte blir det någon medeldistans heller. Här körs en lång klassisk rackare som ska räcka ända fram till midnatt. Imorgon är det Etapp 3. Vem vet vad som står på tur då.

1 Comments:

At 7/22/2008 10:08 em, Anonymous Anonym said...

H40-kombatanterna sitter nu och inmundigar dina senaste blogg-rader, alltid lika humörshöjjande som vanligt!
Förstås saknar vi din närvaro här i Sälen, samtidigt är vi lite avis på ditt eget 5-dagars, för just nu skulle en lång sjätte-etapp kännas lättare att "riva av" än en långdistans-3:e etapp, bort mot Hundfjället!

Alla viftar med Aspleaf-vimplar från ett folktätt Sälfjäll!

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se