tisdag, juli 08, 2008

Fan vet vad

Ikväll var det sommartävling för klubbkamrater jag knappt minns. SommarTouren. En tävling som jag var med och introducerade 1991. Det var några år sen och den har lockat folk allt sedan dess. Ikväll sprang inte jag. Har inte halkat runt en SommarTour sedan 2004. Gubbvader och Gubbknän sätter sin prägel på en föredettings liv helt klart. Istället för att försöka gå ifrån "träsket" inmundigade jag starköl. Fyra stycken starköl för att vara exakt. Alldeles lagom för att glömma bort varför man inte springer Sommartouren en tisdagskväll. Det är så lätt att ta till alkohol när man är uppsagd från jobbet och avpolleterad från det enda intresse man har på sin karga fritid. Orientering. Det är knappt jag minns hur kul det var. Kanske är det bara ett överskattat hjärnspöke. Kanske kan jag lika gärna intressera mig för fan vet vad. Det ska vara kul ha jag hört.

Fan vet vad.

Jag ger mig fan på att lycka kommer i såna doser.

Små.

Obetydliga.

Sånt man inte behöver bry sig om.