fredag, juli 18, 2008

Fredagen den 13:e

Just idag. Fredagen den 13:e. Scary! Inte 13 som i dagens datum utan 13 som i 13 år sen jag sprang O-ringen. Tiden går fort på sportens baksida. Just idag har jag lämnat firman bakom mig för 4 veckor framåt. Vissa kallar det semester medans AspLövet kallar det hela för att ta av sig ryggsäcken och blyskorna. Planen är att kakla upp en vägg med billigt vitkakel från Byggmax som jag ska springa rätt in i med knän först. Inte huvudet som är brukligt utan knäna. Men först måste man dricka några öl. Jag har köpt på mig en stor jävla kartonghög med Lapin Kulta och den första har jag naggat hårt i kanten redan ikväll. När jag vaknar imorgon ska jag följa långdistansen på VM. Den klassiska distansen. Har ni funderat på varför den döptes till "klassisk distans" i tidernas begynnelse? Gör det. Vem som än vinner så är han/hon årets jävla världsmästare. Sen kan dom andra periferimästarna säga vad fan dom vill. Jag håller på Mats Haldin. En Korsholmspojk som far min. Om inte han vinner får gärna Mats Troeng vinna. Mr Dx Deluxe.