onsdag, juli 02, 2008

Kul men lätt bana

Fan! Det gick bra för mig på dagens kval i medeldistansen på junior-VM. Bommade inte många meter. Mindre än 10. Möjligen mer än 5. Konstaterar också att det var ett spretigt startfält där orienteringsförmågan går hand i hand med den ungdomliga entusiasmen. Hellre cool och rätt klädd än fokuserad på uppgiften. Typiska juniormisstag. Jag är ju 42 år så det var längesen jag var cool. Rätt klädd för den delen också? Imorgon är det final på medeldistansen. Jag vinner nog.

Hallå!! Kan ni låsa upp dörren så jag hinner ner till Göteborg?

Fan vad den här tvångsjackan skaver...

4 Comments:

At 7/03/2008 12:42 em, Anonymous Anonym said...

Om du odlar dina hjärnspöken väl så kan du nog bli en värdig efterträdare till P-A Blom så småningom. Vart tog han vägen förresten?

 
At 7/03/2008 2:23 em, Blogger AspLövet said...

Ja! Vad hände med P-A Blom egentligen?

Själv minns jag inte ens vem P-A Blom var. Kanske någon kan upplysa mig om detta så att jag också kan fundera på vad som har hänt honom.

 
At 7/04/2008 8:06 fm, Anonymous Anonym said...

P-A Blom var en lirare som cyklade till tävlingarna och sprang oftast öppen. Han trodde han sprang banorna men rörde sig oftast runt i ett litet område. Han hittade sina låtsaskontroller och markerade det genom att bryta en pinne eller sätta ut en låstas kontroll. Han fick ett rykte om sig att flytta kontroller och lura små barn att inte stämpla vid kontroller. Det vet jag inte om det är rätt. Han sprang mest på 90-talet och hade bl. a på o-ringen en egen skugga efter sig för att inte ställa till problem.

För övrigt tyckte jag banan var rätt tråkig. Ängårdsbergen inbjuder till vägval och inte bara rakt på OL. För mycket kontroller och kortstsräckor.

 
At 7/04/2008 8:12 fm, Blogger AspLövet said...

Ahhh.. Honom har jag hört talas om. Tror till och med att jag såg han en gång på ett 5-dagars då han stod och analyserade kartan/banan väldigt livligt med sig själv.

Kan hålla med om att banan saknar vägvalssträckor och att det stundom är kontrollplock men för mig som inte sprungit på så många år var det förslösande att få springa banan. Ehh.. även om det bara var ett torrlopp.

Hmm.. Börjar AspLövet påminna om P-A Blom?

Huga!!

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se