fredag, juli 18, 2008

Oringen - Förr, nu och aldrig mer

Nästa vecka drar O-ringen igång och jag kommer naturligtvis inte vara på plats. Men om. Men om det vore så att jag kunde vrida klockan tillbaka 20 år och sen konservera form och kropp hade jag varit med. Det är nog till och med så att om jag bara fick välja ett enda 5-dagars från starten 1965 till nu så hade jag valt 2008 i Sälen. Helt osett. Jag har en känsla av att det blr fantastisk orientering. Mitt första 5-dagars sprang jag 1980 och mitt sista 1995. Ingen obruten svit dock. Jag hade några skadår även på den tiden. Av dom år jag sprang måste jag nog ranka 1994 i Ångermanland som den bästa (tävlingsmässingt). Grymt bra orientering. Efter 1995 hade jag några år som deltagare i "supportklubben". Inte så mycket springa som något helt annat men oftast har jag blundat och tänkt på något avtändande vecka 30.

1995 avslutade jag i alla fall min karriär på 5-dagars i klassen H21A2. Skåne är inte direkt min favoritterräng. Alldeles för lätt för min smak. Jag lyckades ändå leva på min fantastiska orienteringsförmåga och få en skaplig placering til slut. Totalt bommade jag ca 3 minuter på hela veckan. Bästa placering blev E3 med en 16:e plats och jag kom 23:a totalt. Casper Giding vann.

Etappsegrare blev:

E1 - J.Ljungberg (Järfälla)
E2 - Casper Giding (Lidingö)
E3 - Christer Skoog (Kils OK)
E4 - Hans Melin (Hagaby)
E5 - P.Hansen (Hilleröd)

Undrar hur många av dom som är med och springer i år?

Förmodligen alla.

Dom jävlarna

7 Comments:

At 7/18/2008 12:31 em, Anonymous Anonym said...

Vem e Nacka ?

 
At 7/18/2008 1:06 em, Blogger AspLövet said...

Det var en jobbarkompis (på den tiden). Stefan Jansson OK Ravinen.

 
At 7/18/2008 1:08 em, Blogger AspLövet said...

Jonsson ska vara...

 
At 7/18/2008 3:05 em, Anonymous Anonym said...

Skala 1:7 500?
Är inte det lite mesigt ...

 
At 7/18/2008 5:26 em, Anonymous Anonym said...

Imponerad över din självförnedrande idolfixering av dig själv.Arbetslös, lönnfet, smygalkis(ja, inte så "smyg" egentligen)som bedriver din fritid med bloggning istället för att diska tallrikar,pussa frugan och gulla med ungarna.
När ska vi ses?

 
At 7/18/2008 7:32 em, Blogger AspLövet said...

Fritte>> Kartan är i skala 1:15000 Den text som halvt syns i nederkant är: Grundmaterial: Forest maps, ED. Skala 1:7500

Godisifickan@hotmail.com>> Eftersom du ganska bra har ringat in min personlighet borde du även ha läst/insett att jag är introvert. Således beror det alldeles på vilken sorts godis du har i fickan om vi ska ses. Det behövs nog något extraordinärt för att locka fram mig.

Vad gäller Fru AspLövet och Miniknatarna så är det inget som ligger på AspLövets lott. Det får den där andra jäveln ta hand om.

 
At 7/19/2008 3:10 em, Anonymous Anonym said...

Det var ju en jävla tur det!

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se