tisdag, juli 08, 2008

Rask dvala

Jag känner mig som en promenerande Forrest Gump numera. Går nästan varje dag en timme eller mer. Lyssnar på exakt samma musik som jag gjort hela året. Ray LaMontagne. Inget annat. Om och om och om igen. Samma deppiga musik i en oändlig loop som vaggar in min raska promenad i något som mest liknar rask dvala. Idag när jag gick hem från jobbet vaknade jag plötsligt till när min chef tvärstannade med sin snabba dyra bil intill mig. Han undrade varför jag var ute och vinglade på en hårt trafikerad asfaltsväg. Jag tittade mig omkring och sa att jag inte visste varför jag gick just där men någon anledning fanns det nog. Han påpekade att det var regn påväg och undrade om jag ville ha skjuts hem. Jag pekade på klockan och sa att tid är viktigare än bekvämlighet. Han drog iväg så gruset sprutade medans jag snabbt föll in i min raska dvala. Sen minns jag inte vad som hände.

6 Comments:

At 7/08/2008 8:40 em, Anonymous Anonym said...

Jaså, har du en Chef? Hur går det?

 
At 7/08/2008 11:34 em, Blogger AspLövet said...

Det går bra eftersom han är bäst. Han är också sparkad och kommer sluta långt före mig. Sen är det nästan bara jag kvar. Jag ska ignorera mig ut ur firman. Förhoppningsvis låter dom mig kliva av båten redan i höst så jag kan jag ta några dagars återhämtning innan det är dags att se sig om efter något nytt. Inte för att Firman är schysst på något sätt. Dom har kört upp något hårt där bak på alla oss som jobbat länge.

Inte alls skönt.

 
At 7/18/2008 12:03 fm, Anonymous Anonym said...

http://youtube.com/watch?v=oNJwBaYAtcM&feature=related

 
At 7/18/2008 8:16 fm, Blogger AspLövet said...

sirn>> Man tackar. Den hade jag inte hört. Damien Rice var en ny bekantskap. Intressant.

 
At 7/18/2008 3:05 em, Anonymous Anonym said...

Selv tak, kendte ham faktisk ikke .... http://en.wikipedia.org/wiki/Ray_LaMontagne men nu kan jeg se, at han er født kort tid efter at min o-karriere startede .... stemningen i hans musik er super efter hjemkomst fra Nice (træningslejr !)
Gubb-Tio-support ?

 
At 7/18/2008 7:49 em, Blogger AspLövet said...

Tveksamt om vi får ihop lag men oavsett så åker jag ej med. Måste ladda batterierna efter dom akuta knäproblemen och urladdningen på Jukola.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se