fredag, februari 02, 2007

Representationskontor

Mina aktiva viloplaner fortskrider. Framförallt jobbar jag med min egen sjävlkänsla. En sorts positiv-psykoterapi på mig själv. Det går i stort ut på att jag bygger upp mitt självförtroende genom att dagligen, timme för timme, berömma mig själv och berätta högt för min spegelbild om min storhet. Om inte annat så tror jag att mitt läkekött kan påverkas positivt av allt smörande.

Ett annat projekt som jag jobbat hårt med dom sista dagarna är ett kontor. Jag har ju insett att min H40-satsning blir lite lidande hemmavid när matlagning, tvätt och Miniknatsaktiviteter fyller upp min vardag. Därför behöver jag en plats varifrån min seriösa satsning kan ta fart utan störande inslag. Min tanke var att ha ett stort kontor där jag kan sitta och träningsplanera, efteranalysera, ta emot press och media samt njuta av mina framgångar. Givetvis skall det finnas en tillhörande relaxavdelning med dusch, bastu och bubbelpool för min söndertränade kropp. Mitt kontor vill jag utrusta med flådiga ekmöbler, skinnfåtöljer och specialsydda Persiska mattor med kartmotiv. Kanske jag slår till på en väggtapet också. Jag vill få en känsla av herrklubb anno 1920. Rotary goes orientering helt enkelt.

Nu till det dagsaktuella problemet. Allt sånt här kostar ju pengar och där klämmer mina Sarva litegrann på tårna. Därför har jag fått kapa lite i mina ritningar. Kapa rätt mycket tyvärr. Först tog jag bort relaxavdelningen. Sen skinnfåtöljerna och mattorna. Skrivbordet får vänta liksom tapeterna. Kvar har jag ekonomi för ett tomt kontor. Nästan. Jag hade önskat mig ett kontor centralt i Stockholm men det visade sig kosta pengar. Efter en extra genomgång av min ekonomi så hittade jag ett kontor ute i Roslagens obygd som passade min plånbok. Kontor och kontor. Det är en bonde som har ett stort stall som han kallar industrilokal och där fick jag ett litet kyffe. Nåja. Det är en början. Ibland kan en liten snöboll vara början på en lavin. Som ni ser räckte mina pengar till ett rum som är ca 2 kvadratmeter. Jag har två vägglampor, en stol och något som med lite vilja kan kallas skrivbord. Efter det har jag inte plats för så mycket mer. Ett foto har jag i alla fall fått upp som ni kan se på bilden från mitt kontor nedan. Om ni inte ser vad det är kan jag avslöja att det är en bild på Jimmy Birklins vader i tävlingsfart. Han är lite av en förebild för mig. Han är i mina ögon - Gubbvadernas fader.