fredag, maj 25, 2007

Fredagskartan visar livstecken

På begäran från LIGA så drar vi till med en fredagskarta. Inget Natt-SM (alldeles för exklusivt för mig) men väl andra etappen på O-ringen 1994.

Vad man kan säga om O-Ringen är att jämnhet lönar sig. 1994 hade jag placeringsraden 16-8-1-45-16. Den sekvensen räckte till att komma 4:a, 8,35 efter segraren, där jag föll i spurten i kampen om 3:e platsen. På den andra dagen bommade jag på kontrollerna 6 och 9 men förmodligen inte så mycket som jag var efter segraren.

O-Ringen i Örnsköldsvik 1994 var förmodligen den bästa jag sprungit vad gäller orienteringsterräng. Sagolikt vackert och fruktansvärt kul. På den fjärde dagen fick jag dock en klassisk kollaps efter att ha vunnit den tredje etappen. Jag bommade säkert 7 minuter. Katastrof. Tur då att LIGA ville se den andra etappen. Segern den tredje dagen har jag skrivit om förut.

3 Comments:

At 5/25/2007 3:16 em, Anonymous Anonym said...

Tack, Lövet!!! Nu fick jag härliga minnen och en perfekt start på helgen.

 
At 5/25/2007 8:27 em, Blogger theBlade said...

Asplövet, kommer du till Uppsala i morgon för att springa DxDeluxe?

 
At 5/25/2007 9:03 em, Blogger AspLövet said...

Aaaarrrgh!!
Det känns som att du satte en lång trubbig gren rätt in i vaden på mig och vred om hårt och ryckigt.

Jag kan bara drömma om såna lyxarrangemang. Om man nu låtsas att jag inte fick en kortisonspruta inkörd i knät för ca 30 timmar sen och om man låtsas att det inte stämmer att jag inte tävlat på 3 år och om man låtsas som att det regnar och att gubbvader inte är uppfunnen ännu så, Ja! Ja tack gärna. Det hade varit skitkul att få deltaga på en Troengs kvalitetsafton.

Tyvärr får jag istället ligga hemma i soffan och läsa senaste Skogssport som handlar till alldeles för stor del om sprintorientering.

Du får köra hårt och så hoppas jag att du håller axeln på plats.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se