torsdag, december 06, 2007

Sverigedebuten

Det finns en naturlig förklaring till min storhet. Att jag blev världens bästa orienterare handlar om vad man stöps i. Mina första stapplande orienteringssteg tog jag i Finland och fick därifrån med mig sisu, mylla och en förkärlek till jävlig terräng. 2 år senare, hösten 1978, gjorde jag min tävlingsdebut i Sverige. Tävlingen gick i Åva och därmed hade grunden till AspLövet fått sin form. Bara det hårdaste och svåraste var gott nog.

Nu har det hårda och svåra tagit ut sin rätt. Men jag hade rätt kul på resans gång. I alla fall dom dagar (få) som jag var skadefri.

5 Comments:

At 12/06/2007 11:02 em, Anonymous Anonym said...

Nu blev jag knäckt...(när jag upptäckte var du gjorde din orienteringsdebut och med vilken tid)för jag deltog i samma IF Femman arrangerade tävling.

Jag hade noll fel men rundade på 27:20 =jag förlorade åt Asplövet med 52 sekunder.Alltså för mig började det jäklas redan i mitten av -70 talet.

Anser förövrigt att varenda mm. felinprickat borde ge 1minut till i tid....

Förästen ,var tävlingen -76? .Jag hade arkiverat den på årgång -77.

 
At 12/07/2007 10:34 fm, Blogger AspLövet said...

böuvi>> Vi kan väl kalla det nybörjartur. Fast om man nu ska hålla på med "rutt-orientering" borde man härda småbarnen direkt genom att diska alla som inte har 0mm. Så vi kan väl tilldömma dig segern över mig.

Jag har inte kartan framför mig nu men jag vet att jag lagt in den under 1976. Kanske blev jag lurad av kartans årtal. Ska dubbelkolla hemma.

 
At 12/07/2007 10:37 fm, Anonymous Anonym said...

Om inte Åva södra är världens bästa terräng är inte jag världsmästare.

Just det jag är ju INTE världsmästare men Åva är klar topp 10:a på allt man sprungit i världen!

 
At 12/07/2007 11:03 fm, Anonymous Anonym said...

Korpmästerskap i H12. Korpmästerskap!
Suck
Finns många insomnade tävlingar att berätta för ungarna om; "Det var en gång en tävling...jobbigt, skitigt, svårt...lååångt, fostrande, härdande..."
Men å andra sidan har vi ju idag fått SPRINT så lite ligger nog nutiden på plussidan!!

 
At 12/07/2007 11:58 fm, Blogger AspLövet said...

VJ-Löparn>> Fast du var ju nästan världens bästa orienterare när det begav sig så vi kan väl säga att Åva nästan är världens bästa terräng. Topp 5 tyckler jag vi rankar upp den till.

Kula>> Sprint hade varit bra om man utfört tävlingsformen på kartor som i detta inlägg. Det är märkligt att en sån sund och reko kille som du har ett sånt svart sprinthjärt.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se