tisdag, april 08, 2008

AspLövet i 3D

Ibland är jag lite väl retro i min tankar. Jag kom att tänka på det när jag okynnessurfade på gamla trötta inlägg som jag skrivt. Ta det där inlägget om Klippdockor som exempel. Hur jävla aktuellt är det med 2D egentligen? Välkommen 1977 liksom.

Näeee...

För att sparka AspLövet in i 2000-talet behövs 3D. Dessutom fattar jag inte varför jag ordnade klippdockor på löpare som bevisligen är sämre än jag själv. Om nu inte världens bästa orienterare får var klippdocka så ska väl inte någon annan medelmåtta få den äran.

Så till allas glädje kan jag här presentera AspLövet som pappersdocka i 3D. En sned boxarnäsa sitter mitt i ansiktet på dockan för att påminna om det trasig i AspLövets liv. Notera också kepsen som osar 50-tal med orientering i skjorta och finbyxor.

Ämenvadfan.... Så mycket för mitt snack om 2000-talet


Varför inte göra din egen AspLövet som "papercraft". Printa ut nedanstående, klipp och vik tills fingrarna blöder, och vips kan även du ha AspLövet ståendes på ditt nattduksbord där han övervakar alla aktiviteter i sänghalmen.

5 Comments:

At 4/08/2008 11:44 fm, Anonymous Anonym said...

Det här är nästan för mycket... jag skrattar så jag har ont i magen!

 
At 4/08/2008 3:22 em, Anonymous Anonym said...

Haha! Var får du allt ifrån?

 
At 4/08/2008 9:47 em, Anonymous Anonym said...

den här ska in i dina minst misslyckade (eller heter det minst olyckade?)

 
At 4/08/2008 10:51 em, Blogger Unknown said...

Fy tusan vad bra. Min brorson gillar att leka med Blockizar, nu måste ju hans samling uppgraderas...

 
At 4/09/2008 9:41 fm, Anonymous Anonym said...

aha, nu vet jag hur saker o ting hänger ihop; det sitter ngn o pissar på dig Lövet. Eller snarare har den som jävlas med dig en pappis liknande denna exklusiva tingest och med nålar penetreras du av o till. Speciellt underbenens baksidor och knäna lär vara perforerade med elaka nålstick.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se